субота, 4 березня 2017 р.

По чому опіум для "шатуна"?

  Коли вам кажуть, що внутрішні проблеми важливіші за зовнішні, то не потрібно тут шукати "шатунів", бо їх тут нема. Це абсолютна істина нині і завжди. Проблема у тому, що коли говорять про внутрішні проблеми, то подають їх не цілісно, а частково і саме з тієї сторони, яка вигідна окремим людям, але невигідна державі загалом. Найбільш росповсюджене в Україні, на мою думку, іґнорування внутрішньої потреби - це іґнорування гуманітарної потреби держави. Хоча без адекватної і перспективної гуманітарної політики не може вижити жодна держава. Коли зовнішні контролери і внутрішні потенційні "шатуни" заявляють про те, що подолання корупції важливіше за подолання навіть прямої зовнішньої агресії, то вони кажуть все правильно, але вони кажуть "А", абсолютно іґноруючи "Б" - вони нічого не кажуть про гуманітарну корупцію і потребу її подолання. Взагалі питання "гуманітарна корупція" в нас не дуже поширене у дискусіях, і це погано, бо це - основа держбудівницва. Можна впевнено сказати, що гуманітарна безпека і економічна безпека - це приблизно рівнозначні "кити", на яких стоїть будь-яка держава. 
  Гуманітарна корупція може мати дуже багато проявів. Наприклад, можна безкоштовно роздавати людям опіум і ще й гроші плати за споживання. Можна? Можна, але чи треба? Нероздавання опіуму - це теж гуманітарна політика. Це - політика культури: ну, цигарки наша культура здатна сприймати, а от опіум - поки що ні. Але хто знає, що буде завтра: можливо, купить якийсь нафтовий барон кожному з наших депутатів віллу у Маямі - тільки щоб прийняли такий закон, що введе опіум у культуру українців? Ну, цигарки ж куримо, то не так багато той опіум і відрізняється від цигарок. А нафтовому барону скучно стало на старості і йому для розваги захотілось таких експериментів над людьми. І тут вже не важко зрозуміти, що якщо у держави нема гуманітарної політики, то громадяни цієї держави практично у більшості приречені стати опійними наркоманами. І ключова роль тут - гуманітарна корупція. І опіум - це не межа. І якщо держава не має своєї адекватної і перспективної гуманітарної політики, то така держава практично приречена на зникнення.  Але нам зі всіх усюд говорять лише про корупцію економічну. 
  Виховання поваги до державних символів - це теж гуманітарна політика. Повага до державної мови, до мови корінної і титульної нації - це гуманітарна політика. А інакше - чому у Москві заявляють про потребу захисту московської мови в Україні? Заяви ці лунають тому, що для того, щоб підкупити наших депутатів прийняти вигідний для Москви гуманітарний закон - для цього треба багато грошей, а зі своєї кишені ніхто не хоче віддавати. Прийняти вигідний для сусідньої держави, а не для своєї гуманітарно-мовний закон - це майже подарувати державу сусіду - і це коштує, відповідно, дорого. Але якщо виховати у громадян думку, що гуманітарна політика - це не важливо, а важливо - лише економіка, навчити, що існує лише економічна корупція, а гуманітарної корупції не існує, то підкупити депутата можна за меншу ціну - бо ж "гуманітарної корупції не існує" і, відповідно, загроза відповідальності прямує до нуля. Саме для цього і всі ці розмови про те, що треба спочатку економіку підняти, а потім вже за гуманітарну політику братись. 
  Українцям, здається, як нікому іншому має бути зрозуміла важливість гуманітарної політики. Агресія Росії в Україні переважною мірою стала можливою саме через катастрофічне іґнорування гуманітарної політики. Перефразовуючи класика: там, де недопрацював вчитель і священник, - туди приходить ворог, бо знає, що від нестійких гуманітарно людей він не отримає сильної протидії. 
  Тому коли читаю ніби високваліфікованих спеціалістів, які пишуть, що нам потрібно і далі загравати у гуманітарній політиці з агресором, то розумію, що зрадництво у них справді на високому кваліфікаційному рівні, і з такими людьми треба бути обережним і спиною до них краще не обертатись. 
  Яка була гуманітарна політика при Януковичі? Приблизно така, як і в УПЦ МП. Комуністична ідеологію було засуджено, і найвпливішою залишилась ідеологія церковна. А оскільки Янукович був схильний до УПЦ МП, то гуманітарна ідеологія УПЦ МП була практично стержнем ідеології України часів Януковича. Де вчились ієрархи УПЦ МП? Вони усі вчились у Московській академії або в її філіалах в Україні, в яких послідовно втілювалась політика російської імперії на знищення української мови, культури, і, врешті-решт, нації. Тут ніяких особливих секретів нема: Катерина ІІ так прямо і сказала, що потрібно знищити усіляку відмінність малоросійську від великоросів. На практиці це означало, що малороси-українці мали зникнути, асимілювавшись із московитами у одну націю. ТАКА БУЛА ГУМАНІТАРНА ПОЛІТИКА РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ. І російські духовні академії і семінарії, і їх філіали в Україні жодним чином не йшли проти гуманітарної політики імперії: там системно виховували духовних осіб із вірою у те, що українці-малороси - це тимчасове непорозуміння у будівництві єдиної московсько-російської нації. І нема чого дивуватись, що ієрархи УПЦ МП не здатні або не хочуть читати українські тексти до впровадження "кулішівки", бо існування давньої української християнської культури - це ґрунт для виживання української нації, а цей ґрунт їх вчили "вивозити" в Москву. 
  Виховання особистості і громадянина - це комплексний процес. Більше точніше знають, може, ті, хто фундаментально вчив соціальну психологію, але спрощено можна подати прикладами-аналогіями навіть із радянської пропаганди. Людина найбільше виховується у дитинстві і юності, і виховується вона переважно сім'єю, школою і... вулицею. Вулиця - це умовно субкультура і індустрія розваг. Приблизно ці фактори рівнозначні і займають третину впливу на виховання. Сім'я - це найбільш консервативне і спадкове, на що, умовно кажучи держава вплинути не може. Іншими словами сім'я - це наявний стан речей, який на третину формує розвиток майбутніх громадян. Друга третина - школа: початкова, середня і вища. Третя частина - це культурно-соціальна інфраструктура: церкви, клуби, культурні (і безкульрні) програми, радіо, телебачення і вся їх розважальна індустрія і т. п. От від УРСР ми отримали сімейний спадок: такий-то відсоток україномовних, такий-то відсоток московськомовних, такий-відсоток алкоголіків, такий-то відсоток курців і т. д. І можна впевнено сказати, що ці загалом відсотки за покоління без політичних потрясінь можна зменшити максимум утричі. Чому? Тому що це сімейні традиції. У суспільствах тоталітарних роллю сім'ї можна було і знехтувати, але у суспільствах вільно-демократичних сім'я, як правило, своєї третини впливу на виховання не віддає.
  Сьогодні нам із цієї повноти адекватної і перспективної гуманітарної політики, що полягає у регулюванні освіти і субкультури, вдалось лише десь на 55% адекватно відрегулювти освіту, і десь на 25% відрегулювати адекватно субкультуру (основне досягнення - закон про мовне регулювання радіо). Але загалом гуманітарна політика адекватна на (25+55)/2= 40%. Тобто, навіть при тому, що Януковича з його Колєснічєнком ми прогнали, ми і далі продовжуємо гуманітарну політику у руслі здачі країни без бою. Значною мірою залишається неадекватно московизована вища освіта. Церква, телебачення продовжують виховувати з громадян людей без національної свідомості. Ми і досі - як держава - не протидіємо гуманітарній агресії Москви. Чому? Ну, а ви полічіть відсоток розмов про корупцію економічну і відсоток розмов про корупцію гуманітарну, порівняйте ці відсотки - і все стане зрозуміло.

Немає коментарів:

Дописати коментар